مُجمَلات

هَلْ یَسْتَوِی الَّذِینَ یَعْلَمُونَ وَالَّذِینَ لَایَعْلَمُونَ إِنَّمَا یَتَذَکَّرُ أُولُوالْأَلْبَابِ

مُجمَلات

هَلْ یَسْتَوِی الَّذِینَ یَعْلَمُونَ وَالَّذِینَ لَایَعْلَمُونَ إِنَّمَا یَتَذَکَّرُ أُولُوالْأَلْبَابِ

مُجمَلات

مُجمَلات مجالی است برای طرح مُجمَل و بایگانی مطالب مورد علاقه‌ام.

تأثیر جملات انگیزشی

شنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۷، ۰۳:۲۸ ب.ظ

برای ایجاد امید و انگیزه، بسیار مهم است که هر کسی مراقب افکارش باشد. هر جا افکار ما برود، خودمان هم به دنبالش خواهیم رفت. ما باورهایمان را زندگی می‌کنیم. باورهای ما را هم حال و روز روزانه ما تشکیل می‌دهد؛ بنابراین با گفتن جملات انگیزشی فوق‌العاده، این جملات به تدریج ملکه ذهن شما می‌شود و تبدیل به مصداق بارز همان جملات خواهید شد.

خواندن آن دسته از جملات انگیزشی که انسان‌های موفق بیان کرده‌اند، مسیرِ ذهنی ما را به سمت افکار نیرومند آنها پیش می‌برد و انگیزه‌ می‌دهد که به دنبال آنها برویم. توانایی ما برای با انگیزه بودن نه فقط به نفع خودمان است، بلکه بر اطرافیان ما نیز اثر می‌گذارد. چه مدیر باشید در گروه کارکنان و سرمایه‌گذاران شرکت ایجاد انگیزه می‌کنید و چه فردی در جمع خانواده یا دوستان، وقتی انگیزه خود را حفظ می‌کنید، همه‌ افراد در کنار شما رشد خواهند کرد.

جملات انگیزشی با ما چه می‌کند؟ 

انگیزش عاملی است برای افزایش اعتماد به نفس افراد و خلق ایده‌های نو. انگیزش به انسان‌ها حرکت و جهت می‌دهد و آنها را برای تحقق اهداف بزرگتر ترغیب می‌کند. انگیزش عاملی است که یادگیری، رشد، شخصیت و هیجان افراد را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. البته انگیزش و گفتن چند جمله انگیزشی قطعاً به تنهایی نمی‌تواند آنها را برای ایجاد و خلق ارزش آماده کند، اما عامل بسیار مهمی است که خیلی‌ها از آن غافل می‌شوند.

جملات انگیزشی در هرم مازلو چطور تعریف می‌شود؟ 

منشأ پیدایش انگیزش در افراد، نیازهای آنان است. افراد مختلف سطوح مختلفی از نیاز دارند. اگر می‌خواهیم انگیزش را در افراد به وجود آوریم، باید سطح نیازهای آنان را بشناسیم. همه افراد به‌ طور یکسان برانگیخته نمی‌شوند و هر یک در سطحی از نیازها قرار دارند که باید مورد توجه قرار گیرد. یکی از اساسی‌ترین این نیازها، نیاز به تحسین و احترام است که انگیزش در همین دسته جای می‌گیرد. بنابراین توصیه می‌کنیم برای چند ماه خود جملات انگیزشی فوق‌العاده را یادداشت کنید و هر روز دستکم تعدادی از آنها را با خود تکرار کنید. تکرار، مادر مهارت‌هاست. با تکرار کردن، همین جملات تبدیل به باورهای شما می‌شود. 

۹۷/۱۰/۲۲